anvelopaanvelopa de varaturismeversiune ranforsataprotectie jantaindice sarcina 98indice viteza Y
Stoc terminat
326,05 LEI
273,99 LEI + TVA
...incarcare...
Produsul următor a fost adăugat in coș
Taurus
Ultra High Performance
225/50 R17 98Y
Stoc terminat
Pret unitar
326,05 LEI
buc
Total
- Ușor de controlat, chiar și la viteză mare
- Forma asimetrică a profilului benzii de rulare
- Performanțe îmbunătățite
- Rezistența la rulare: Compus de siliciu nou
Taurus
417320
225/50 R17 98Y XL FR
C1
C
C
AC
72
REGULAMENT ETICHETARE UE
În conformitate cu REGULAMENTUL (CE) NR. 1222/2009 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI, se vor eticheta toate anvelopele* produse și valorificate pe teritoriul UE după data de 1 iulie 2012 sau se vor afișa etichete la locul de vânzare începând din noiembrie 2012.
În stânga puteți vedea noua etichetă UE pentru anvelope. Aceasta seamănă mult cu etichetele folosite pe scară largă pentru aparatele electrocasnice (de ex. mașini de spălat vase sau rufe).
Alte informații privind etichetele le puteți obține făcând click pe acest link .
Informațiile privind prescripțiile legate de etichetarea anvelopelor, respectiv întrebările frecvente le puteți obține de la Asociația Europeană a Producătorilor de Anvelope și Cauciuc (ETRMA).
* Cad sub incidența regulamentului anvelopele de autoturisme, autoutilitare și camioane.
Ce înseamnă informaţiile trecute pe etichetă?
Eficienţă a consumului de combustibil
Se clasifică de la A la G, A este cel mai bun , G cel mai slab. Între categoriile A şi G poate fi chiar o diferenţă de 7,5 % în consumul de combustibil. Luând un exemplu concret: Între clasele B şi C, pe un drum de 1000 km, diferenţa de consum de combustibil poate fi de 1 litru. (Dar eficienţa consumului de combustibil poate fi influenţat în mare măsură stilul de conducere şi presiunea corectă din pneuri.)
Aderenţa pe teren umed
Se clasează de la A la G, A are cea mai scurtă distanţă de frânare, G cea mai lungă. La frânare puternică, distanţa de frânare a clasei A este mai scurtă cu 30% ca a clasei G. De exemplu un autoturism obişnuit dacă frânează până la oprire de la 80km/h, distanţa de frânare la o anvelopă de clasa A poate fi mai scurtă cu 18 m ca la una de clasa G.
Zgomot exterior de rulare și valoarea măsurată a acestuia
Pe lângă valoarea exprimată în decibeli, eticheta are şi o altă modalitate de marcare. Acestea pot fi maxim trei linii care indică normele viitoare CE 661/2009.
3 linii: cea mai slabă performanţă este peste limita valorii definite în viitorul standard dar sub maximul admis în prezent
2 linii: corespunde valorii viitorului standard
1 linie: mai silenţios cu 3 decibeli ca normele viitoare
Aderenţa pe teren umed, după cum arată şi numele, arată numai calităţile de aderenţă pe teren umed, pe etichetă nu apar calităţile la frânare pe teren uscat şi cea ce este şi mai important la anvelopele de iarnă, nu apar nici proprietăţile de aderenţă pe drum îngheţat şi nins.
Pe lângă valorile indicate pe etichetă, mai există o sumedenie de alte proprietăţi care influenţează performanţele anvelopelor, prin urmare ar putea fi util ca înainte de cumpărare să cereţi opinia unui specialist.
Clasele au fost determinate în aşa fel încât acestea să stimuleze producătorii la obţinerea unor performanţe cât mai bune şi să evite clasele deja imposibil de urmărit A+++ de la articolele de uz casnic. Datorită exigenţelor ridicate, este posibil ca în iarna asta să nu întâlnim încă anvelope de clasa „A”.
Fondată în 1912, Compania Tauril Pneumatic anvelope devine cunoscută mai târziu sub numele Taurus.
Producția de anvelope pe baza noului brevet a început în 1920 la fabrica din Ungaria urmând să se extindă și în străinătate.
În 1996, ca urmare a privatizării, Michelin a achiziționat una dintre cele mai mari fabrici de anvelope, Taurus devenind marcă Michelin.
Marca Taurus deține o gamă variată de anvelope atât pentru autoturisme, SUV/4X4 cât și pentru autoutilitare.